måndag 14 juni 2010

Att vara snäll är mitt motto


Ja just det, vara snäll och ärlig så mycket jag kan, det är ett av mina huvudingridienser i livet, men ibland blir det fel när jag är snäll men.

Kanske det blir fel just då för stunden, och känslan att det inte lönar sig vara snäll växer, men den försvinner fort, jag vet att det ger mig belöningar att göra gott, på ett eller annat vis, jag skulle nog vilja säga att jag tror på karma, utan straffande.

Jag tror inte på att man kan vara snäll så man är dum, va konstigt det blir i min verklighet då, däremot om jag gör fina saker mot andra och förväntar mig något direkt tillbaka, då kommer jag inte se några belöningar, för andra handlar inte alltid som jag vill eller önskar att dom ska göra.

Min självkänsla växer av bra saker och äter upp mig när jag går emot mina principer. Ibland är det svårt, ofta går jag två steg fram och ett tillbaka, men det är bara fortsätta vandra.

Inga möten för min del i helgen!
Skärpning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar