lördag 8 januari 2011

Sätta gränser


sätta gränser Mot andra är inte det enklaste, inte om det är någon som jag tycker mycket om.

Men o jag ska se till mitt eget mående måste jag ta bort det negativa som sänker mig.

Men hur sätter man en gräns utan att verka sur, eller kränkt, eller hur får jag väck känslan av att jag faktiskt blir sur och kränkt när någon annan är det, jag blir liksom smittad men jag kan ju inte skylla det på någon annan då, jag måste ha sätt att hantera det.

Igår fick jag hantera det genom att åka hem och lägga mig, ta täcke och kudde och bädda ner mig framför tv skicka ett sms och lära mig njuta av mitt eget sällskap.

För visst är det enklare att umgås med sig själv om någon i omgivningen är negativ och om jag ska försöka sluta smittas??

Att sätta den gränsen för mig är att visa att jag inte tycker att livet är värt att vara negativ och sur, det är för kort och jag vill älska och leva, det tycker jag att jag är värd.

Idag är en bra dag jag tänker träffa Fia det gör mig glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar