fredag 26 december 2008

Festa nykter!

God julen!
Idag har jag festat nykter, jag har haft det skit roligt i kväll. Jag började dagen med mina döttrar hemma tände ljus och mös , sen kom Lotta och hennes lilla Philip, Vilda och Philip lekte några timmar, jätte mysigt att bara sitta ovh titta på barnen när dom leker och se hur deras lilla liv fungerar.

Sedan bar det iväg till middag hos min mamma, det var med jätter trevligt, velade om jag skulle hänga med ut, men min bästa vän Fia ringde och sa att hon hade fixat barnvakt. Jag tänkte nu eller aldrig.

Har skrattat jätte mycket och dansat och släppt loss, mycket bättre än att vara full, kommer hem sätter mig och skriver lite och vet att imorgon när jag vakanar mår jag prima!

"Man har vissa vänner men sen har man verkligen vänner, och jag har en rikrig vän"

Tänker på min käraste, han vill inte träffa mig mer, säger jag tagit all hans energi, hur ska jag ta det då? ska jag då när han har energi bara tycka att nu ska det fungera och han ska få mig när han orkar. Det känns förvirrande. Jag saknar honom nu ikväll när jag sitter här ensam och skriver. Jag lyssnar på Verronika Maggio, Petter och Martin. Jag sakanr också mina barn, gud vad tomt det är, men jag ska försöka njuta av barnledigheten.

Jag måste ta en dag i taget! Alltin ordnar sig, jag känner hopp fast att min kärlek tar avstånf från mig så vet jag att om det är vi så blir det så med.

"Smärta Härdar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar