fredag 26 december 2008

självbild?

När jag är i bland andra människor känner jag mig oftast jätte konstig,
jag tycker att när jag prata så låter jag konstigt, jag säger konstiga saker och har en rolig röst som alla igentligen bara ville skratta åt, så ser jag på mig själv.
När jag äter bland andra människor, tror jag att alla kollar på mig och jag känner mig som en glupsk gris som bara vräker i mig och är jätte fet, jag känner mig ofta så fet så att jag inte kan få ner mina armar mot kroppen, så ser jag på mig.
När jag sitter på en stol mitt i ett rum så känns det som hela jag väller ut på alla hållen och jag skämms får panik och måste väck! så ser jag på mig.
När andra pratar med mig, säger de att jag är trevlig, söt, mysig rolig smart, ärlig vad tycker jag då när någon säger så till mig, jo att dom hittar på, kanske säger de så för jag har något dom vill ha så fjäskar dom, eller säger dom det för att de tycker synd om mig och vill vara snälla, för mig blir ju mina vänner mina fiende, de ljuger ju för mig och vem vill ungås med någon som ljuger? inte jag! Min sjuka sida gör mig ensam, jag kanska ska lita på alla goda ord de säger och hålla mig till dom.

"Jag har skev självbild"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar