tisdag 23 december 2008

kontroll behov

oj oj oj. jag lidet av ett otroligt kontroll behov, och vill gärna styra min omgivning presis efter mig. Nu har min kille sakt stopp tänk om, jag förstör bara och vi blir osams, nu ska vi inte fira jul ihop och det känns jätte ledsamnt att vara utan honom på julen. på julafton är det ett år sedan vi förlovade oss. det är helt skukt vad mycket som hänt sen dess, det största är väl att vi har fått en dotter, hon heter viola. en helt underbar tjej, jag saknar henne ikväll hon är hos sin pappa.

har ni varit riktigt arga någongång? Det är jag hela tiden, dygnet runt, det är skit jobbigt att vara det, det tar energi.

var på möte ikväll, pratade om tacksamhet, igentligen har jag så mycket att vara tacksam över, jag har mina barn thomas våra familjer hans barn mina nyktra vänner, fia och alvar hennes familj, alla ställer upp för mig, jag har en lägenhet, jag har möbler jag har värme och mat och leksaker till barnen. det var inget självklart för några år sedan, när jag var på min första beh 18 gammal var jag en hemlös tjej som försörjde mig på att sälga knark. Jag ska vara glad att jag levet idag, eller kansek tacksam!

"-fotspår i sanden- Min tolkning- Du kära gud LOVADE mig att alltid finnas vid min sida, vad som än händer. Men jag drömde inatt, och då såg jag mitt liv i fotspår i sanden, det var två påar fotspår, det car vi som gick tillsamans, sedan på vissa ställen gick jag själv, och det var dom stunder jag ahde det som jobbigast i livet. Var fanns du då?
- Gud svarade, min lilla kära rädda mia, dom gånger i livet det var ett par fotspår i livet, visst var de när det var som värst, men det var då jag bar dig. Va inte rädd, jag finns hos dig alltid Mia"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar