fredag 30 januari 2009

en helt vanlig dag hos fam Olofsson Pettersson Thoren

hemma hos mig och mina flickor har det varit rätt så lungt och skönt idag. vilda har haft feber så hon har varit lite låg, stackarn. fast jag hade inte velat byta, hur skulle jag då kunna ta hand om både henne och viola?

Imorgon ska jag ut och dansa, känns lite nervöst, både för jag är lite obekväm i det, fast jag är i trygga händer : ) men det känns också jobbigt att lämna lilla viola, men jag får t baka henne!

när man då är hemma hos mig, är oftast kaffebryggaren på, (jag bjuder för det mästa på god fika för dom som vill ha (fast dom flesta av mina kompisar bantar, eller e dom skit mätta) Idag gjorde jag glass i högt glas till barnen, med maränger cokladsås och lite godis på toppen. Det var uppskattat!

viola ligger i sitt baby gym på golvet, ibland kryper jag ner till henne och bara gosar in mig i hennes hals, det är underbart. sen har vi tänt ljus i hela lägenheten, nu har vi det mysigt säger vilda : )

men i mellan allt detta mysiga, är det blöjbyte, tre års trotts, kräk, flaskor och barnskrik! men i dag känner jag bara tack!!!!!!! nu sitter jag här och skriver, vilda ligger mot mig i soffan och kollar lets dance. faaan va mysigt vi har de säger jag då!

jag är en bra mamma
jag är vacker
jag duger som jag är

tack för mina underbara barn
tack för föreläsningen igår
tack för jag mår lite bättre

hjälp mig slappna av imorgon
hjälp mig njuta av att vara barnledig
hjälp mig inte tänka på T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar