lördag 10 januari 2009

offer?

ofer låter kränkande, som att offra sig till någon eller något, eller är det så att jag är ett offer om jag blir utsatt för något.
Ibland undrar jag vad jag gör för fel. Förtjänar jag att må så här dåligt? är jag ett offer för jag är ledsen? är jag ett offer för jag tycker jag förtjänar bättre. Ja jag tycker synd om mig själv, jag erkänner det. För jag får lida av konsekvenser av handlingar och bel´ternden som jag inte kan hjälpa jag uttsat mig själv för eller mina anhöriga.jag tycker faktiskt synd om mig själv för jag som alla andra förtjänar fler chanser. jag har aldrig nekat någon annan människa någonting, jag har alltid gett bort det sista jag har både i eniergi och pengar. Jag har alltid trott att man får tillbaka det i längden. men varför känner jag mig då så ensam och litenvarför känner jag mig ledsen. jag älskar dig. varför kan du inte hjälpa mig lyfta mig några steg uppåt?det är inget tvång! men du har vänt ut och in på dig själv för att hjälpa tusentals männinskor. Och nu när en enda och det är jag känner att det är just du som ska holla om mig, det var något som förde oss samman det finns en länk. Och jag är hemsk jag vet de, jag har sårat dig jag vet demen varför kan du inte se bakom de och se mig för den jag igentligen är? gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar