tisdag 18 maj 2010

Rutiner

Kanske var mitt känslor liv.. var?? eller är alltid i kaos, just därför så kör jag mitt liv ganska inrutat, just för att känna mig trygg.

Men det som kan bli fel då är när min impulsivitet får styra mig, för då hamnar jag utanför mina rutiner och inom mig hamnar jag i väldig oro.

Kan vara allt ifrån att jag bara får infall i att åka iväg, shoppa, göra slut, träning, om barnen blir sjuka, om jag blir sjuk, om planer ställs in, om något inte blir som jag har förväntat mig det, eller något så enkelt som matlagning.

Jag vet vad jag kan laga och gör det mycket och i långa perioder, just nu kyckling, med sambalolejk i ugnen, byter väl den dag jag känner mig manad att förändra mig.

Annars är köttfärssås, pannkakor, eller tacos med på rullande schema här hemma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar