onsdag 19 augusti 2009

Skönhetsoperation eller en återställning?

Jag ska göra en bukplastik, men det är ingen operation som kommer göra mig annorlunda mot hur jag såg ut innan mina två barn legat i magen.

Jag gör den för att jag får den, för det första ser min mage rent förjävlig ut, skulle någon bryta näsan kanske de hade velat ha tillbaka sin gamla näsa sen efter det om det hade gått att fixa.

Plus att det gör ont i skinnet som hänger på mig!!! Och jag har en stor tatuering som blivit helt skadad som jag så småningom vill kunna återställa på bästa vis.

Hade jag kunnat träna bort det här hade jag gjort det, det lovar jag, envis som synden är jag och har kämpat både för det ena och det andra, i fört och främst för att överleva, sen bli drogfri sen sluta vara självdestruktiv. Men det kommer lite "puts" på det med, som utseende lägenhet kläder osv. Sånt som inte är livsviktigt men som ändå är en del av vardagen, av livet.

Därför blir jag besviken på dömande människor, jag kan tyvärr inte ändra deras uppfattning om hur dom ser på mina beslut om att operera min mage, men är ni inte ute efter att såra mig kan ni gärna prata högt och länge om mig där jag inte får höra det sen (typ hemma hos varandra, eller i telefon)!

Till och med min mormor tycker det ska bli roligt för mig att bli av med "degen" hon kände på den häromdagen och sa
-Va skönt för dig Mia att slippa ha det hängande där som en tom säck!

Mina ögon sett återställer jag något som blivit förstört.

6 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!
    Fanken va skönt att du har fått tid till operationen nu, som du har längtat!
    Skit i vad alla andra säger, huvudsaken är att du själv ska bli nöjd.
    Dom som inte känner dig eller vet va det handlar om kan vara tysta och om dom tycker något så kan dom hålla de för sig själva!
    Jag är glad för din skull iaf och tror detta kommer gå fin fint!
    kramis / Bertilsson

    SvaraRadera
  2. Mia..Bry dej inte vad folk tycker o tänker..är sj lika dan..men försök slå bort tanken..du gör detta för din skull..Så skit i dom!!!Lycka till med din operation =)Sett att du tränat mkt..ska börja med min lillasyster..ses kanske nån dag där ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig lycka till med operationen Mia, är verkligen glad för din skull å hoppas kunna få göra den själv en vacker dag.. Kram

    SvaraRadera
  4. BRA SKRIVET!!!! Tack för en kanonkväll. Och tack för snyggaste skarfen till Frejisen. Jag lovar att jag ska fortsätta va din ofrivilliga spion ;)

    SvaraRadera
  5. Klart du ska, varför tycker folk att du inte skulle göra det??.. Mår du dåligt över så är det inget snack ju... Kram på dig...

    SvaraRadera
  6. Synd att du först urskuldar dig varför du ska göra det. KLart du ska om du vill o dömande männsikor kommer alltid finnas vad man än gör så skit i dem. Jag tycker det är fantastiskt att du får chansen u go girl :)

    SvaraRadera