fredag 21 augusti 2009

Strålande dag idag med

Nu börjar tyngden lägga sig efter hypnosen i tisdags, ett tag här nu va de väldigt deppigt och tröttsamt.

Vilken konstig sak det var att vara i hypnos, svårt att förlara men det är samma stadie som jag beffiner mig i när jag dagdrömmer, om jag fäster blicken på något och försvinner bort en stund, så känns det.

Min hypnostisör var dansk, och hade jag inte varit själv där hade jag inte kunnat hålla mig för skratt i början, men jag försökte ta det på största allvar och gå in i mig själv

Nu har jag gjort det, jag har prövat Hypnos terapi och det har kostat mig 1200kr, vet du hur många latte det är? eller jackan jag önskar mig den kostar 800.

Men det får väl ses som en investering, nu tyckte han att jag var klar, och om jag kände jag behövde mer hjälp så skulle jag ringa.

Jag har haft ångest och sånt piss hela livet, alltid en mörk komplicerad sida har vilat över mig, men just nu gör det inte det. Och vilken frihet det är, samtidigt som det finns en viss tomhet, för det har varit något slags skydd med.

Kan jag säg att livet leker? Ja det tycker jag!

3 kommentarer: