tisdag 11 augusti 2009

Vila i Frid Henrik


Idag för ett år sedan dog du, hastigt försvann du från alla dina nära. Jag tror det är en befrielse att dö. och att du har det underbart där du är idag.

Men vilka minnen jag har med dig, herre gud, tror knappast något är så pass rumsrent så jag kan ta det här, och roliga är de nog bara för oss som var med och upplevde galenskaperna.

Fin var du
Rolig
Charmig

Du var den förste jag blev kär i och den som fick mig svag i många år framöver, med tron om att jag inte var den enda fick du mig ändå på fall :) makalös!

Säger bara Björn Afzelius Ikaros!

Eller kommer du ihåg när vi körde upp till Lönsboda på dans, eller när vi sjöng som tokar på varje fest vi var på. Eller alla gånger du bara ägde scenen. Kung var du, lejonets tecken var du född i och du utstrålade allt var det förde med sig.

Kan fortfarande skratta till och höra din röst, dina uttryck.

Och att du lever loppan på andra sidan, det tvekar jag inte en sekund på!

Kärlek till dig från Mig

(Bilden är på Henrik och hans sambo Maria, jag tog den på din facebook, hoppas du inte misstycker, men jag tycker den är så fin på er.)

5 kommentarer:

  1. Självklart misstycker jag inte den är så fin får tårar i ögonen varenda gång jag tittar på den. Håller med dig att Henrik är en person som etsar sig fast han hade en otrolig personlighet och ett varmt hjärta. Saknar honom så otroligt mycket. Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Saknar honom så otroligt mycket ?!
    Ändå hann hon med både det ena och det andra innan han ens var under marken !!!
    Totalt respeklös mot hans familj !!
    Inget varmt hjärta hos henne iallfall !!
    FY F-N säger jag bara !!!

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte kommentera om detta, men nej inte idag! Imorgon kanske! Tänker inte vara arg idag, men kan inte säga annat än att jag förstår förra talaren!

    SvaraRadera
  4. Först läser jag det otroligt vackra o fina inlägget av Mia o sen kommer jag till detta o får ont i magen. Vila i frid o kram till er som älskar honom!

    SvaraRadera
  5. men herregud nu fick ja åxå ont i hjärtat!! Underbart skrivet och sen bara kaos... Säger som Lisen Vila i frid och kram till er som älskar honom!

    SvaraRadera