onsdag 24 juni 2009

Ibland går det undan!

Jo då det gör det, har en vän som kommit på att jag är självcentrerad, och att han är medberoende till mina sjuka beteende, må så vara och mitt råd då är GÅ din väg, jag vill inte sluka någon, jag vill inte skada någon. Och gör jag det så ska jag genast se min del i det.

Att titta på många av mina beteenden som jag har är tufft, vissa saker har jag skaffat för att överleva, vissa saker tillhör min personlighet och vissa är för att jag har vinster på dem.

Det bästa med att titta på dom är ju att jag kan få reda på hur jag är, och kommer jag på att jag som person söker bekräftelse MÅSTE jag få reda på det innan jag ens kan försöka förändra det.

Och jag har under många år sökt bekräftelse på olika sätt, ofta fel sätt, vilket har gett mig negativa uppmärksamhet. Men nu när jag är 24 år gammal har jag ÄNTLIGEN fattat att det är det jag gjort, och det är skönt, men nu vill jag sluta med det me, för mig räcker det inte att veta om att jag söker fel bekräftelse, nu vill jag ha rätt sorts bekräftelse.

Hmm just nu känner jag mig lite irriterad på detta med vännen, för jag skickade sms, fick tillbaka att han inte ens tänker läsa det, jag blir ledsen och arg för jag har bara velat väl, och gett av hela mig själv för att han ska få det drägligt och stått i alla väder på hans sida.

Jag är absolut inte felfri, och hoppas jag kan släppa detta nu för innerst inne vet jag att jag gjorde mitt bästa för denna mannen.

SMS

Du missuppfattade nog. Jag menade att jag har inga som helst avsikter att du skulle krypa för mig. Och har aldrig haft. Sluta med påhopp om Hur vi är som personer, kan vi inte hålla det på en mogen nivå så får vi ta den en annan dag. Jag har inte gjort något för att skada dig. Det har jag inte gjort med mening i så fall. Och tycker du så illa om mig är det tråkigt för båda om jag tvingat dig umgåts med mig. Jag har haft roligt och trivts ihop med dig, det kan ingen ta ifrån mig. Jag vet att jag är självcentserad, ego och självgod i många fall. Också impulsiv, har starkt bekräftelse behov, och manipulativ. Men jag gör mitt bästa det kan jag svära mina barns liv på och det vet gudarna.

Nu ska jag ringa en annan vän.

2 kommentarer:

  1. Oj vad är det som händer?!?!?
    Tänker på dig!! Kram

    SvaraRadera
  2. och vännen svarade inte :(( Hade på ljudlös :(( Och nu sover du, messade för en liten stund sedan.
    Ringer dig tidigt i morgon!!

    Älskar dig! Puss och godnatt

    SvaraRadera