torsdag 18 juni 2009

Skänker en tanke

Just nu ska jag skänka en tanke till alla dom barn som inte ser fram emot sommarlov, helger midsommar, festivaler osv..

..Dom barnen som vet att dessa tider blir inget bättre, inget blir roligare bara oroligare och fyllet växer och blir mer accepterat. "för alla andra dricker juuu"

Att ha sommarlov kan för barn till missbrukande föräldrar vara en mardröm. Kanske är skola och vardag deras enda trygghet.

Vilka vuxna ska nu se dem när skolan är stängd?

Jag var själv ett sådant barn. Hos mamma fanns tryggheten, men där ville jag inte vara för hos honom var jag tvungen att ha koll och "kontroll" på honom, därför valde jag att passa honom alltid.

Vi barns som lever med detta bär tungt last, tar för mycket ansvar oroar oss för vuxen problem.
kärlek

1 kommentar:

  1. *tårar* I varje klass finns minst 1 barn som lever i ett helvete!!! Fy fan!

    SvaraRadera