torsdag 4 juni 2009

jaha va tänker jag på nu då...

...så nu måste jag ut med skiten igen, jag hoppas att jag i framtiden ska vara klar med mig själv, så att jag kan hjälpa barn som lever upp med missbrukade föräldrar.

Jag har under något års tid föreläst på skolor och andra sammanhang tillsammans med T, vår föreläsning hette Kung Alkohol och var väldigt uppskattad.

Problemet med mig när jag föreläste var att jag inte var klar med de sakerna, allt som hade hänt hade jag frusit mina känslor till, vilket gjorde mig frustrerad, tom och arg efteråt jag hade föreläst.

Idag har jag gått igenom det mesta som varit och känner mig rätt så klar med det som var, men ibland dyker det upp vissa minnen som jag måste ta tag i direkt, annars sätter det frö i mitt huvud och slår rötter, då kan jag inte släppa det lika lätt.

Jag delar antingen med mig på möte eller så har jag skrivit om det här i bloggen. Och idag kom ett minne som ska ut.

Det första är när jag var runt 11-12 år så bodde vår pappa i ett litet grönt hus utanför mixi bilskrot. Huset var ungefär som en stor 1a med kök och det fanns inga seperata sovrum.

Min pappa och porrHåkan satt och drack, de bjud hem två kvinnor till dem. Vi åkte tillsamans ner till sjöstugan och åt mat coh drack, jag och min syster fick rå om oss själva. Efter mycket om och men var vi på väg hem. Jag ville hem själv med pappa och Sandra, men nääää festen va inte slut än.

Den hade ju bara börjat. Tillslut somnade jag och lillasyster, som vanligt tätt intill. Mitt i natten vakanr jag, det är fortfarande fest, de spelar poker, hmm jag försöker somna om men det går inte. Lyssnar lite nogranare, va gör dom egentligen tänker jag. Dom spelar klädpoker. Jag kan inte somna om, detta gör mig orolig, det slutar med att alla 4 har sex hela natten, dom skriker stönar och håller på. Min lillasyster vaknar men vi såger inget till varandra, vi bara lotsas som vi sover. Båda två tykte nog det var fruktansvärt. Min lillasyster kissar ner sig vi vågar fortfarande inte störa, vi är stelfrusna.

Där ligger jag och min syster i en säng full med kiss och 4 fulla vuxna som har sexorgie i samma rum, fruktansvärt måste jag säga. Jag vänder ryggen mot min syster, gråter titta på väggen, där hänger pappas tavla från hans behandling på tavlan står sinnesrobönen

"Gud ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden"

När dom äntligen somnat allihopa nakna utpridda över rummet så tar jag sandra hårt i ramen drar in henne på toan, sliter av sängkläderna och känner bara ilska.

Jag låter det gå ut över henne, men nu idag vet jag ju att jag inte visste var jag skulle göra hän mina kännslor.

Sinnesrobönen finns med mig än idag, och när jag gjorde min egen behandling blev jag bekant med den. Jag är tacksam mina barn har en nykter mamma.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar