söndag 14 juni 2009

Nu är jag där igen....

... de värsta stadier jag tycker att jag kan hamna i är

  • avund
  • misstänksamhet
  • oro
  • otacksamhet
  • stress

Jag har bestämt mig för att jag ska byta till

  • Belåten
  • tillit
  • lugn
  • tacksamhet
  • frid

Men det är inte lätt alltid, det som pockar på mitt innersta idag är att jag är så sjukt otacksam för mina barn, jag tycker dom är jobbiga idag, jag blir irriterad på dom, jag stör mig, jag tycker jag har misslyckats med uppfostran.

Och när jag känner sådan otacksamhet för allt fint jag faktiskt har, och vad barnen ger mig så blir jag arg, arg på mig själv och stressad och det känns som mina nerver sitter på utsidan av kroppen och att jag är super kännslig.

Sen blir jag ledsen, för jag ville ju faktiskt inte att det skulle bli så här från början, meningen var ju att vi skulle ha en familj, att vi skulle hjälpas åt med barn och så. Men nu gick inte det, och jag vill inte leva ensam med barnen, samtidigt som en relation känns lååångt borta.

Så jag är missnöjd idag!

Tack

3 kommentarer:

  1. KOM HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEM!!

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!
    Känslan av att vara otacksam för sina barn tror jag att alla mammor någongång har haft. Jag lever i ett förhållande och vi har 1 barn och jag kan också känna sådär ibland. Blir arg på mig själv för att jag inte uppskattar min son utan bara tycker att han är "dryg", men helt plötsligt så vänder det. Då är man världens bästa mamma som är så oerhört tacksam för sitt barn. Man måste få känna så ibland annars tror jag att man ljuger för sig själv! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Tassar in på din sida och läser lite.
    De känslorna du beskriver kan nog varje mamma känna igen. Minns att när mina barn var små och de sov som så änglar kunde jag tänka varför var jag irriterad på dem innan på dagen, men som sagt det är ju så det är i livet.
    Första gången jag skriver kommentar till dig, men jag är så himla rädd att exet ska få veta att jag skriver till Just i dag pappa och dig.Finns så mycket att berätta som han gjort och betett sig mot mig. Du förstår att han har alltid rätt i allt och jag är den som felar.
    Han är en stor martyr och ett offer som offrar både mig och sina vuxna barn för att folk ska tycka synd om honom och klandra oss, de skulle bara veta vad han gjort så hade de nog baxnat, han är så manipulerande så att det är omöjligt att tro att han gjort det han gjorde.
    Kram M på Öland

    SvaraRadera