söndag 28 juni 2009

Va e det nu då? (hon åt och drack så hon sprack)

Vad är det som sliter i min själ nu då?

Varför känner jag mig sorgsen och missnöjd, hela min kropp bultar jag darrar och jag vill slita i mitt skin. Jag känner igen det, det är ÅNGEST så här har jag mått för många gånger förr!

Fan tycker jag och det, och jag drar mig lite för att skriva om det, för jag vet att mina närmaste vänner läser här på vildaviola och dom blir bara så oroligt. Men det behövs inte, ångesten går över, tro mig jag vet, den har jag haft så länge jag kan minnas det går över.

Det jag kommit fram till nu är att det är ju jag som styr mitt mående, jag väljer att tänka negativt om mig själv, jag väljer att se mig som mindre värd, och det är fasen inte attraktivt. Jag tycker om när det lyser om andra, livlusten strålar igenom, men nä, idag ser jag minus.

Men jag tänker varanan tanke positiv, för jag kommer liksom på min efter att ha tänkt....

-jag duger-

tänker jag igen....

-va äcklig jag är-

tänker jag igen....

-nä jag skulle ju gilla mig själv hade jag ju bestämt-

och så håller jag på så fram och tillbaka.

jag är trött nu.

2 kommentarer:

  1. & här kommer en smisk på rumpan men som sat jag vet, det går över. Hatar mig själv så in i norden vissa dagar, fet, ful, äcklig å allt det där. Det är inge konstigt. Och jag tycker att många gör en så jävla stor sak av det om du känner så här. Tyck att du är en gris ibland, Alla har dåliga dagar.. de ä faktiskt bara normalt !!! på riktigt ;)

    SvaraRadera
  2. Vare sig du tycker om dig eller inte så Tycker jag om dig alltid, Kramar Rickard

    SvaraRadera