onsdag 6 maj 2009

4e steget mot rätt riktning


Idag ska jag redovisa mitt lilla arbete som jag har jobbat med hemma, en inventering av mig själv och mina beteenden, bra som dåliga. Och varför gräva i detta nu då? Jo för jag tror att för att kunna laga mig själv måste jag först ta reda på vad som är mitt riktiga problem, och sen kunna förstärka mina positiva sidor och egenskaper.

Om jag har en bil, den går sönder avgassystemet ramlar av så lämnar jag den på bilverkstaden. Förhoppningsvis tar dom reda på vad det är för fel på bilen, annars kanske de meckar med blinkerasarna. Och vad hjälper det min bil om avgassystemet är paj?

Det tänker jag göra med mig nu, jag har sett över hela mig själv för att försöka bli av med vissa dåliga saker. Jag skulle vila göra ett byte. ungefär så här!

  • Misstänksamhet-Tillit
  • Svartsjuka-Kravlös kärlek
  • Dålig självbild-Bra självkänsla
  • Min känsla av ensamhet-Trygghet
  • Stress-Tålamod
  • Ångest-Ro
Så nu ska vi se hur det går.
kram

3 kommentarer:

  1. Låter som en upperlig plan o jag önskar dig all lycka till!! Tror på dig!! Kram

    SvaraRadera
  2. lycka till! :)
    skulle vara jättekul att ses någon gång! vi delar ju ändå samma walla :)

    SvaraRadera
  3. det bästaste kommer alltid till slut...jag lovar! Om man kämpar som du gör så blir man belönad. Självklart så tror jag stenhårt på dig!!

    Å titta Piiken :))) Fatta va kul att ta en fika allihopa.

    hahaha vi delar ju ändå samma Walla.. åååå vad jag längtar efter henne!!

    SvaraRadera