tisdag 5 maj 2009

Många fina möten under dagen


Är slut i huvudet nu, vilken energi det tar och ger mig vissa dagar när jag upplever insikter. Idag har jag kommit fram till många saker, men främst att ta vara på tiden jag är i livet. Och att min ångest är något jag kan jobba bort med mina egna tankar, och för mig är det livsfarligt att tänka TÄNK OM!

Tänk om ingen gillar mig
Tänk om vi kör och krockar
Tänk om jag inte har pengar till mat imorgon
Tänk om jag gör bort mig
Tänk om någon tycker jag är ful

Jag behöver Tänka om! :)

All min oro för saker som jag inte kan styra ger mig ångest och hindrar mig från att leva här och nu. Jag Ska försöka bli bättre på att leva i nuet.

"Om jag står med båda benen på jorden, har ena benet på gårdagen, och andra benet på morgondagen så pissar jag på dagen"

3 kommentarer:

  1. Hmm den gillade jag inte, ingen dag är värd att pissa på o absolut inte den som vi vet med säkerhet finns, morgondagen däremot kan du pissa på eftersom ingen kan garantera att den kommer. :-D

    Liv o rörelse på min blog, undrar varför? Spelar ingen roll vad dom skriver jag vet varje fall att dom läser, o störs sig av nån anledning. :-D. Inte mina problem då dom har ett val att inte läsa.

    SvaraRadera
  2. e du fattar ju inte, meningen är att jag ska sluta pinka på dagen och lära mig njuta,

    SvaraRadera
  3. jag fattar :)))))) Men hallå om jag har slutat dissa mig själv så är det dags att du åxå gör det. Vi är bra som vi är på alla sätt.

    pussar å kramar i massor!

    SvaraRadera