måndag 11 maj 2009

Jag sätter gränser idag

För mig blir anonyma kommentaren lite förbryllade. Jag har en erfarenhet själv som bevisar att barn aldrig lämnar sina föräldrar. Hur sjuka de än är. Barn är lojala mot den som behöver det och utan att jag själv visste om det valde jag sida som barn.

Jag hatade under större delen av min barndom min mamma. Jag kan inte säga riktigt varför jag hatade henne, tålde inte att vara runt henne bara. Lika dant med min pappa och min syster. Vi mobbade mamma.

Idag kan jag se att hon var den friska, pappa behövde ha med oss barn för att stå ut med sig själv och sina lögner, och hans falska stolthet fick honom att dra oss med sig, säkert inte med mening men så blev det. Han gjorde sitt bästa.

Och de vänner jag umgås med idag har jag en bra relation till. Jag har satt mina gränser för mig och barnen och så länge de inte överskrids på något sätt i vår närvaro är ja nöjd :)

Tackar för allas omtanke och som vill mig och barnen väl, det värmer i hjärtat.

6 kommentarer:

  1. De här barnen har fått hjälp o kommit till insikt,de har inte valt sida, de har valt sig själva, de har gått igenom mycket med känslor både för sin mamma o pappa. Jag vill vara anonym pga speciella skäl, men jag vet att denna mamman inte smutskastar pappan, han har aldrig utmålats som en dålig pappa, snarare tvärtom.

    SvaraRadera
  2. jag pratar själv med ett av barnen, och vilken lämnar sin pappa för att ha är så dum så han är snäll, eller för att ha tjatar, vilka föräldrar tjata inte, då hade mina barn fått gå ifrån mig med. Och jag uppmuntrar min äldsta dotter att träffa sin pappa för jag vill att hon ska var stolt över honom, och sig själv, för dom hör ihop. Till och med när han satt inne fixade soc med vilda så hon skulle träffa honom. Att vara beroende innebär inte att allt ansvar bör tas ifrån en, tvärtom. Att börja ta ansvar fick mig att bli nykter. Denna personen vi pratar om har jag sett tillsammans med sina barn och andras, han är den pappan jag själv alltid drömde om. jag tycker faktiskt synd om honom, alla dömer och det bästa för barnen hade varit att vara hos båda sina föräldrar. det är Mia jag själv som skriver föresten ;)

    SvaraRadera
  3. Vaknade halv tolv o du är säkert hemma igen snart:) Hade gärna följt med ju. Kanske imorgon eller om vi kanske hörs senare. Nu ska jag i duschen o sen fixa ihop lite lunch:)Ha det bäst sålänge! Kram

    SvaraRadera
  4. Som sagt, ingen har sagt att han är en dålig pappa,och barnen är inte fråntagna eller hjärntvättade.

    SvaraRadera
  5. jag tror inte dom är fråntagna eller hjärntvättade, jag tror dom är precis som alla andra barn, lojala.

    SvaraRadera
  6. Denna anonyma som skrivit kommentarer om mina barn måste befinna sig på en annan planet .

    Finns två andra möjligheter. Mamman själv som skriver el, nån som inte har en aning om hur det ser ut, utan bara lyssnat på mammans historier.

    Valt sig själva? Är det därför dom gör inbrott hos mig för att stjäla en tv till mamman?

    Medberonde i vansinnet.

    SvaraRadera