måndag 25 maj 2009

Blev jag törstig?






Min erfarenhet säger mig att drogerna är listiga falska och starka. Det är inte många narkomaner som blir drogfria.

I Helgen blev jag sur, jag ville kunna vara som dom, dom som satt i parken och tog ett glas vin, dom som gick ut och dansade och som dom som hånglade påverkade. Jag ville inte vara jag.

För mig är det så att När det handlar om droger, i viken form som helst är en för mycket och tusen aldrig nog!

Är det inte hemsk då, när jag inte kan känna tacksamhet över det jag faktiskt har, utan sitter och dreglar framför sinnesförändrande medel. Jo jag tackar, det ger mig oro, jag tänker tänker och tänker.

Dom tillfällena som dom kommer, innan kom dom ofta nästan varje dag, Men nu kommer de mer sällan och jag gick emot många av mina rädslor i helgen, saker som jag ALDRIG gjort nykter innan, kanske va det det som fick mig att tvivla på mig själv, tvivla på min kapacitet.

Jag är rolig skön och rätt avslappnad utan påverkan. Jag är cool :)

4 kommentarer:

  1. du är sjukt cool! & jag är så stolt över dig!! Du är typ....ansvarig ;)

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att höra att det finns de som gått vidare och klarat att kämpa sig förbi allt skit! Har en kusin som är alkoholist och det är så fruktansvärt jobbigt att se henne, hon mår dessutom dåligt över det själv men orkar liksom inte ta sig vidare...hon klarar ibland flera veckor nykter men sen brakar helvetet loss igen, hon har 3 barn som tack o lov inte bor hos henne längre....

    har även fler i min släkt som är alkoholister. OM jag bara kunde göra något för att hjälpa dom=(

    Det är iaf jättehärligt att läsa hos dig och man blir så glad att DU har klarat av det.

    *kram*

    SvaraRadera
  3. Ja det är du!! Mycket coolare nu än då!! Go girl:o) Kram

    SvaraRadera
  4. Klart att du är cool! Du var säkert coolaste bruden i Slottsskogen när du var i Göteborg! ;)

    SvaraRadera