tisdag 26 maj 2009

Sommar och Sol

Var ute heeela dagen igår, parkerade mig med min data i knät och hade det väldigt trevligt med grannarna. Vi är tre hushåll med barn i 1an nu och sammanlagt sju barn och ett till om någon månad :)

Så det är full lek för den som vill.

Idag vaknar jag och känner mig glad största delen av mig gör det. Jag tänker göra något bra av denna dagen och ser möjligheter i stället för hinder.

Jag borde fokusera på det jag har, inte det jag känner avsaknad för, men det är inte så lätt. Sen kan jag vara väldigt liten och sårbar många gånger, och jag tror det är lilla barnet i mig som inte fick vara liten som barn. Men den lilla tjejen får jag föröka ta i handen nu och leda henne vidare, jag är vuxen mamma som måste ta ansvar för barnen. Inte 6 år övergiven uppriven och ledsen.

Det är kanske svårt att förstå hur jag menar, men dom dagarna jag vill ställa mig och skrika, JAG VILL INTE! gråta och stampa i marken, dom dagarna får jag försöka sätta mig ner och ta ett mer vuxet beslut. Jag kanske ska andas djupt och säga till mig själv, ta det lugnt allt är väl, det löser sig.

aaaaaa nu flummar jag, haha skönt dax för dagens tex med nu

"Idag ska jag ta vara på de läxor livet har i beredskap åt mig och glädjas åt att jag kommer utvecklas av dem"

Kärlek

2 kommentarer:

  1. Ja att mamman går upp är rätt vanligt under en Graviditet.. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig, vet exakt hur det känns! Sköt om dig Mia! Stor kram/Diana

    SvaraRadera