fredag 15 maj 2009

Läxa


jag är sådan som person att jag drömmer, eller fantiserar.Men ska jag vara ärlig så tror jag nog alla är det. Men för mig är det Både till fördelar och nackdelar. Fördelarna är ju att jag kan tänka hur någonting skulle kunna bli, kan jag kalla det konsekvens tänkande? Om jag gör så här, då kan det bli si.

Men för mig är det faktiskt mest nackdelar. Och jag har fått lära mig genom dessa åren som jag tittat på hur det är att växa upp med missbrukade föräldrar, att vi som vuxna har en del hinder i vår vardag som gör att livet ibland kan bli lite struligt. När jag var liten så hade jag drömmar, planer. Men det slutade aldrig bra som det gjorde i mitt huvud, utan det slutade i kaos. Det gjorde att jag snabbt slutade förvänta mig att någonting skulle bli bra. Skulle vi på semester så tänkte inte jag att det skulle vara roligt, utan jag såg alla det mest tänkbara scenarier framför mig. Det blev ett skydd för mig att inte uppleva besvikelse. Ett sätt att överleva.

Jag måste som vuxen verkligen försöka jobba stenhårt för att få bort det tänkandet. Och inse att allt är väl precis som det är just nu och skulle jag drömma mig bort lite, så behöver jag inte alltid tänka ut det värsta. För mig är det jätte svårt, där har jag inte kommit särskilt långt faktiskt.

Jag skäms bara när jag skriver det. Men så är det.

Idag är allting väl med mig och jag ska försöka ha den känslan med mig hela dagen. Och SLUTA med mitt katastroftänkande (som jag kallar det).

Jag skulle vilja skicka massa mod kramar till min älskade Malin, som har en liten Alva som ska ut och resa utan henne denna helgen.

Och sen är jag lite förundrad över Fia som inte kan åka på tripp i helgen, för hon ska på ko utsläpp. Låter konstigt, men tydligen kollar alla på när dom släpper ut korna i sommarhagen. Får vi följa med?
Kram

5 kommentarer:

  1. Ville bara säga att du verkar vara en helt fantastisk människa och mamma!! Tro på dig själv!

    SvaraRadera
  2. Ko utsläpp?? är det grejjen i Söder??

    Ja jag vart helt varm i kroppen när jag fick det.. Hon bara tindrade med ögonen ha ha..

    Jag tittar absolut inte på Top Model.. Men dom flesta som läser min blogg gör det, man får ju anamma andras intressen med ;)

    SvaraRadera
  3. tack snälla !!!! hjälp mig att tro att allt är okej!!!

    ööööööööööö koutsläpp!!?? hahahaha

    SvaraRadera
  4. Katastroftänkande var en bra beskrivning när man svänger mellan hopp o förtvivlan. Så är vi nog ite alla till mans:)
    Jobba på lite varje dag så kommer det bli hur bra som helst. Lovar att vi ska påminna dig:) Ha en jättebra dag nu o sköt om er o hälsa tjejerna:)) Jag pratade med Walla igår o hon berättade nåt roligt ...hihi!! Kram

    SvaraRadera
  5. Barn har en helt unik omedveten överlevnadsinstinkt för att kunna behärska och överleva. Det är när vi blir vuxna som vi får bearbeta anledningarna till barnjagets tänkande och reaktioner.

    Korna ska ut på Grönbete!=) Det brukar vi titta på hemma i värmland också! DET ÄR FAKTISKT KUL!!! Korna är helt galna av lycka över att få komma ut i hagen efter en hel vinter i ladan!!! Rekommenderas faktikskt, gratis underhållning=)

    Lizzi har åkt nu... tomt här.

    Kramar/ Pocca

    SvaraRadera