lördag 23 maj 2009

självrespekt!

Hur jag talar till mig själv är A och O. Och idag har jag pratat negativt med mig själv. Och när jag har sådana dagar så är det kasst. Jag ser mig som ful, dum korkad, vedervärdig, fet och värd noll och ingenting. Och då handlar jag fortfarande, trotts mycket jobb daglien i självdestruktiva beteenden.

Det är skämmit, jobbigt och otroligt fel av mig att göra och varje gång jag har en sådan dag så är jag LIVRÄD att jag inte ska komma ur den. Att jag ska fastna i något sjukt och jobbigt igen. Jag kan se tillbaka och vet olika faktorer som har utlöst min känsla av att vara Äcklig, och o värd något gott och det handlar bara om gamla saker, jag skulle vilja prata om de ja skulle vilja hitta en livskamrat och dela allt med denna personen.

Denna dagen har haft stor mening för mig, men imorgon blir det en bättre dag, n glad dag ;)

Jag är vacker
jag är värdefull
jag är värld att älska och älskas

tack för dagen är slut'
tack för jag åkt spårvagn och buss själv hem till Helena och Sofie
tack för jag är nykter en dag till

hjälp mig se belöningarna med att vara nykter
hjälp mig känna mig bra
hjälp mig slappna av

God natt

3 kommentarer:

  1. Här kommer livlinan :) Lovar dig jättemycket!!

    SvaraRadera
  2. Ja vet hur de känns med dom dagarna..men försök tänk posetivt ändå Mia..Det är du värd!!!!

    SvaraRadera
  3. Vet hur det känns. Har sådana tankar varje dag. Skillnaden är att på mig stämmer det men inte på dig. En annan skillnad är att du kommer att finna tvåsamhet medans jag får vänja mig vid ensamhet. Nä, nu måste jag försöka sova fast jag inte vill. Vet ju att det kommer en ny j-la skitdag.

    SvaraRadera