tisdag 10 februari 2009

hyffsad dag

en bra dag idag, ingen jobbigt alls som jag behöver skriva om, lär mig massa om mig själv för tillfäligt, begöver bli medveten om vissa saker... visst en del är väldigt jobbigt, men bra.

"en insikt i dag, när jag mådde bra upplevde jag alltid att du var styrd av oro och ångest, du gav utryck för det iallfall, jag kan inte hantera det, tycker det är skit jobbigt, jag hittade ett sätt att hantera det och det var att när jag hade ångest slutade du lägga fokus på dig, jag upplevde att din ångest försvann när du försökte hjälp mig, sen gick det inte att hjälp mig, en ond cirkel, samtidigt som den blev destruktiv och självdestruktiv. förlåt."

Den viktigaste relationen!

Den viktigaste relationen vi har att vårda,
är relationen till oss själva.
Kvaliten i relationen till oss själva är avgörande,
för kvaliten i alla relationer.

När vi kan acceptera, vad vi vill och behöver,
är vi redo, att möta andras önskningar och behov.
När vi llärt oss ta oss själva på allvar,
kommer andra göra detsamma.
När vi lärt oss le åt oss själva,
är vi redo att skratta med andra.
När vi lärt oss liota på oss själva,
kommer vi bli trovärdiga,
och redo att lita på andra.

När vi kan älska och tycka om oss själva,
och acceptera våra önskningar och behov,
är vi redo att ta emot kärlek.
När vi lär oss stå på egna ben,
är vi redo att stå nära någon annan.

jag är en bra mamma
jag är snäll
jag är ärlig

tack för dagen
tack för sjutsen
tack för beh

hjälp mig få en bra dag imorgon
hjälp mig se allt fint jag har
hjälp mig slippa frysa ihjäl när jag ska lämna vilda på dagis.

puss kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar