torsdag 5 februari 2009

ska man hitta en mening med allt?

sitter här hemma nu, barnen sover och ljusen är tända, lyssnar på musik och bara känner jag behöver skriva av mig lite. jag tycker det är skönt, rensar sakllen lite.

jag tror de finns någonting som vill mig väl, och om jag tror det så behöver jag inte lita på andra männinskor, för alla är mänskliga med fel och brister acceptera jag de slipper jag bli besviken på andra.

ibland lätt... ibland inte....

jag har alltid varit sådan att jag tänkt, lura aldrig mig, svik inte mig, och sen kanske bästämt att jag ska lita på en annan människa, sen då om den männinskan "inte gjort som jag förvantat mig" så blir ju jag besviken, känner mig kanske sviken.

det har hänt mig ofta, hjänder fortfarande ofta, men nu försöker jag hitta en mening i besvikelsen, kanske skulle jag lära mig något, kankse skulle jag uppmärksammas på något inom mig själv som jag inte sett innan, ja vill du kan du hitta en mening i det mesta, sen finns det klart vissa bitar som jag aldrig skulle junna se någon mening i och de e ju om de händer någon jag älskar något hemskt, men igentligen... sorjligt nog, de kommer förmodligen hända alla jag känner något hemsk någongåång i livet. ush orkar inet tänka mer på det nu

jag har hittat meningen med livet, och det är att ge livet en mening, nu ska jag lära mig leva livet, och njuta av det.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar