onsdag 25 mars 2009

Mardrömmar

Inatt har jag drömt massa mardrömmar, jobbigt att vakna då, jag vaknar med samma känsla som i drömmen.

I mina drömmar inatt var jag ständigt rädd och orolig, paranolid, Jag drömmde att Fia höll på att renovera sin salong, hon skulle sälga glass och kondomer :) s¨fint det blev, massa mysigt och när vi står och grajar med detta så kommer det in två personer, min magkänsla säger till mig att de är skumma, dom ska råna henne, Min rädsla larmslår mig och jag springer över till T som jobbar på apoteket, han gör en insatts, lämnar sitt jobb, när vi når "salongen" så är dom borta, det var inga skumma fålk, inga mördare, rånare osv. Men min magkänsla var ju så stark!

Hmmm undra vad det betyder. Tror på något sätt de handlar om min misstänksamhet, och oro för andra, och min självcentrering.

Ex.
Jag går in i ett rum det blir tyst.
min första tanke: vad har jag nu gjort?
Saningen: Det fann förmodligen inget mer att prata om, eller var det privat.

Min vän ringer inte som vi sakt, eller skuter upp något vi planerat.
Min första tanke: Vad har jag nu gjort? tycker hon/han inte om mig? Varför kan jag inte kunna lite ens på hon/han?
Saningen: Fått förhinder, trött, jobb osv.

Sitter på ett möte, det tars upp att vi inte ska avbryta någon när dom delar.
Min första tanke: Har jag gjort det? fan vad pinsamt, nu vill jag bara här ifrån, kan tilloch med bli generad.
Saningen: Någon annan har gjort det

Sitivationer när är oändliga och tusen tusen tals, varför, jo jag tror det är för jag är så uppe i mitt eget, självsentread, tror alltning handlar om mig. Jag är inte självcentrerad på ett sånt sätt att jag tycker jag är snyggast, bäst eller mysigas, utan tar på mig skulden för allt dåligt som händer, pluss att jag hela tiden är orolig att något ska hända.

Jag har läst någon stans...
"att växa upp med en alkoholistisk förälder, är för barnen i den familjen samma stress soldater känner när de ligger i frontlinjen i ett krig, Jag vet aldrig när det smäller."

Att sätta gränser:
För mig i min familj var det himla dubbelt, min mamma hade tydliga regler och gränser medans min pappa hade lulliga. Det såg ut på ett sätt när han var nykter och ett annat när han hade drukigt. Så fort spriten kom in var det mycket mer fysiks kontakt, mycket mer närgånget, det sas pinsama privata saker högt och skrattades ironisk åt visa av dom. JUst ironi är något som jag fortfarande kan ha det svårt med. Det lovades både det ena och det andra imorgon när vi steg upp. Men dagen efter när vi steg upp var det enda som fanns mjuka ostbågar, öl med fimpar i och en jävla massa folk överallt, den där utflykten vi hade blibit lovade igårkväll var som bortblåst! Där satte jag ingen gräns, var rädd att göra min pappa ledsen om jag sa att jag själv blivit ledsen, och kanske skulle han dricka änu mer om jag gjorde honom ledsen. ja ja lulligt.. men jag kommer ihåg det som det var igår, och nu vill jag glömma.

SÅ GOD MORGON! Det tänker jag ha.. och nu vaknar minstingen.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar