lördag 14 mars 2009

Min nya granne= Uppstoppad


För någon vecka sedan flyttade min granne, hon var en helt vanlig granne, sa inte mycket, lät inget efter kl 21, lät knappt inget innan 21 heller för den delen. Idag kom nya flytt lastet, ja jag va ¨så sjukt nyfiken, spanade i fönstret sprang mellan köket och "titt hålet" i dörren och trynade, men hann likson inte få grepp, vilda öppnade vår brevlåda inifrån vårt och sa typ högt

-Mamma jag vill med se!

-shhhh, vadå?


hihihi busigt, när jag tittar in i deras bil så sitter det en pytte liten hund fram på golvet, typ en Paris Hilton hund, men den sitter helt blixt stilla... så stilla så jag måste picka på rutan för att se om den ragerar. Men Nej ingen reaktion, sen kommer nya grannens mamma tror jag de e och lyfter upp en uppstoppad hund, ja det måste ha varit det, kan ju inte säga 100% säkert, men ge mig tusan på att det var de.


Sen satt mina nya grannar och drack öl, óch käkade Pizza, tror dom var tre st som delade på fem pizzor sa min syser när hon hade gott förbi.(och ingen av dom såg ut att lida av pizzabrist) Gud vad typiskt svenskar vi är : )


Ikväll har jag haft mina gamla kompisar här hemma, Ida, syster Catrin och Jannie.


Jannie är min första sambo, vi delade lägenhet ett tag, tills drogerna tog över då ville hon inte bo med mig mer, eller rättare sakt, kunde inte bo med mig mer, jag var helt oförutsägbar, och tänkte bara på mig själv, fy vad hemskt igentligen. Sen var vi gravida samtidigt och tio dagar innan Vilda föddes kom Agnes, så de har ju kännt varandra alltid, jätte kul värkligen.


Jannie hade med sig hel kartong med fotton, vissa var lite jobbiga, jag har själv gjort mig av med mina fotton sen den tiden allt var som värst, pallar inte. Hittade ett kort på mig där jag var i en helt annan värld, satan blir skakig bara av att skriva om det. När jag kollade fotton, kunde jag känna doften, känna känslan höra vad vi sa, mitt omogna sätt att tänka och hur starkt mitt begär var till knarket.


Att vara drogfri för mig innebar innan att vara "ren" nu innebär det att känna frihet och leva utan droger, jätte stor skillnad har det blivit. Två av mina kompisar ikväll har druckit lite vin, de vågade inte fråga först men jag fattade att de va något så jag sa att om de ville dricka vin va det ok, men jag ville inte ha dom här hela natten, hehe kan man säga så, ja det tror jag det gjorde jag ju!


Samhället kommer aldrig anpassa sig efter mig, jag får lära mig leva med vissa saker helt enkelt.


Jag saknar Malin, konstigt men ja det gör jag, hoppas de har det underbart. Och önskar Alva stort lycka till med pappa och systrar! Alva=bäst.


Nu ska jag sova, viola ska till sin pappa imorgon och jag och vilda hade tänkt tillbringa dagen med älsklings Fia!


jag är en värdefull kvinna

jag är omtänksam

jag är varm


tack för en trevlig kväll

tack för dagen vände

tack för jag ska gå och sova nu


hjälp mig med mitt tålamod med barnen

hjälp mig alltid göra rätt val

hjälp mig älska mig själv som jag är


kram

1 kommentar:

  1. jag förstår att du saknar malin, det gör jag också hela tiden. finns nog ingen som är så varm som malin är, hon är verkligen helt fantastisk. men nu är hon här och då ska jag suga i mig så mycket av henne som jag bara kan!

    :) men snart ska jag lämna tillbaka henne till dig!

    /mvh
    piik (även kallad sandra) i säffle
    http://piiket.blogg.se

    SvaraRadera