söndag 19 april 2009

Är du min syster?

När jag var ungefär 14 år så var jag med min pappa på en sista resa, jag älskar lastbils livet, trotts jobbiga minnen från den tiden. Under resans gång i Tjeckoslovakien han jag och pappa...

  • Dricka varje kväll/köra varje morgon (pappa)
  • Plocka upp horor
  • Bråka på restauranger
  • Han skar upp sin hand, fick åka ambulans, de gav honom en spruta morfin och jag fick leda honom (väger långt över 100 kg) försökte få honom komma ihåg var vi parkerat hitta pengar till taxi, tänka 10000 tankar vad som skulle kunna hända just då.
  • Han köpte mins 3 flaskor vodka till mig som jag skulle ha när jag kom hem, men han drack upp dom
  • Fick äta burk majs och godis (hade ett flak kex man doppade i smält choklad) då pengar var slut
  • Han berättade 2 tunga hemligheter, en tänker jag skriva här ikväll.
  • Han försökte smuggla in mig i ungern, mitt pass hade gått ut, han lyckades inte, jag fick inte komma in i landet.
  • I och med jag inte fick komma in i landet, och i de länderna är det körstopp på helgerna fann inte tillgång till annan mat någonstans
  • Han hotade en kille på en mack att värma en pan pizza till mig, den smakade ångest kan jag säga
  • Han grät många tårar varje kväll
  • Jag tjuv läste hans porr
Han berättade en kväll att jag och Syster har en stora syster, hon är äldre än mig, tydligen 2 år, så hon kom till när han och mamma var tillsammans. Hon bor i Göteborg och ska vara väldigt lik Sandra. Nya-systers-mamma och pappa hade träffats några år senare, ingen ville ha någon fortsatt kontakt för "syster" hade en en annan pappa, alla vuxna var överens att det skulle bli deras hemlighet, ja du hör värsta skilda världar, eller nya tider kommer du ihåg de såp operorna, så var mitt liv fast mer komplicerat kändes det som.

Varför berättar han de då för mig? han va full så klart, jag blir bara så trött på alla dessa fylle snack! Tack gode gud kan jag idag välja om jag vill vara i det eller inte.
Kram

3 kommentarer:

  1. Ja vad ska man säga, finns inga ord.

    SvaraRadera
  2. Herregud gumman!!! Säger som ovan finns inga ord!! Ang. syster...visst att dce vuxna var överens men nu är ni vxna o kan bestämma själva. Kram

    SvaraRadera
  3. Usch Mia..säger som dom andra 2..Finns inga ord...Har du o Sandra funderingar på att kontakta er andra syster??Tänker på dej OFTA ska du veta..fast vi inte känner varandra så väl!!Kram Monica

    SvaraRadera