torsdag 23 april 2009

vem är jag?

  • Snäll
  • Orolig
  • Vacker
  • Generös
  • Godis freak
  • 24 år
  • Omtänksam
  • Spontan
  • Rädd
  • Modig
  • Envis som synden
  • Två barns mamma
  • God hjärtad
  • Olyckligt kär
  • Maskrosbarn
  • offer
Men vad är ett offer nu igen då? Min definition på offer är inte särskilt negativt, att vara ett offer är för mig att ha råkat ut för något jag själv inte kunde styra, kanske något som hände mig när jag var liten som gjorde att jag behövde vissa försvar för att överleva. In i vuxen ålder följde dessa försvar med mig och började sabotera för mig istället för att hjälp mig.

Ex istället för att slippa känna mig övergiven som barn, tillät jag inte någon komma nära eller så släppte jag inte taget om denna person.

Om jag är en vuxen kvinna, allt ovanstående så blir mitt kärleksliv självklart lidande av att jag antingen inte låter någon komma nära mig, eller att jag låter någon komma närma mig och då är jag så rädd för att bli övergiven och kräver kärlek, vilket inte fungerar och tillslut blir jag ensam.

Nu vill jag få bort den dåliga sidan hos mig själv, det är ett beteende som sätter hinder för mig att gå framåt, vad gör jag då, jag har tagit reda på problemet och nu måste jag bara jobba vidare.

Men jag kan exempelvis inte öva på tillit till andra människor på en öde ö! Jag måste våga leva.

Kram

1 kommentar:

  1. Man kan inte tro att du "bara" är 24 år. Så kloka ord, med så mycket eftertanke. Kram!

    SvaraRadera