onsdag 8 april 2009

Kallsvettig!

Vilda skulle komma hem kl 20, när kl var 20.30 började mina panik känslor komma, 10000 olika saker flög runt i huvudet på mig, jag började kall svettas och skulle presis sätta mig och skriva av mig det när jag ser Vilda, Tobbe och Dizel traska mot min dörr, men oooo hur naiv och lätt skrämd kände jag inte mig då då? Ja mycket!

Bara gamla känslor ingenting annat, det var positivt att hon kom hem så klart men hon va sååååååååååååååååååååååå ledsen, hon ville stanna hos sin pappa, hon hade haft det jätte bra där och alla dom andra barnen hade med varit där, i mitt mamma hjärta gjorde det jätte ont, jag vill ju självklart hon ska älska vara med mig, jag kan se det som om att jag har fått min största konkurent, eller en väligt bra sammarbetspartner i Vildas liv hennes Pappa! Så jag svalde mina egna känslor, höll mig lugn till hon lugnat sig, sa till henne att jag förstår att hon är ledsen och det är ok att vara ledsen. Jag och Tobbe bestämde de skulle träffas på lördag igen.

När denna stormen var över var hon som vanligt igen sen, pussades kramades och hon somnade i min säng med mig brevid. Jag kände att jag själv höll på att somna men jag va tvungen att stiga upp igen, ville skriva lite och läsa runt lite till ikväll.

Jag är vacker
jag är snäll
jag är smart
tack för jag har mina barn
tack för jag kan se till barnens bästa
tack för jag kan sammarbeta
hjälp mig slippa ångest en dag till
hjälp mig hitta mitt egen värde
hjälp mig få en date med Fia

god natt

1 kommentar:

  1. Mia, jag tycker att du är fantastisk! Du skriver så att jag inte kan sluta läsa! Trots att du måste gå igenom vissa situationer som är oerhört jobbiga så tar du dig alltid ur dom och jag blir som läsare både imponerad och stolt över dig!

    SvaraRadera