tisdag 28 april 2009

Jag har all rätt att vara glad..


För jag har haft en fantastisk dag idag med kära vänner, saknar dock Fia, men hon jobbar mycket nu så det är bara att gilla läget.

Sista gången på Vändpunkten idag, det känns med rätt bra, har jag det avklarat. Men vad har det gett mig då?

En solklarhet är att det gett mig distans, och insikt av min egen del i min historia, och hur omedvetet jag har förstört för mig själv under livets lopp. Sen har jag under tiden fått inse mitt eget värde, och att jag förtjänar att ha det bra (sen va du tycker är bra för mig, måste jag kanske själv med inse innan jag håller med dig) Sen "pratar" jag med mig själv på ett snällare sätt, och har lättare för att njuta av mitt eget sällskap.

Att jag har nedåt dagar som igår går någ inte riktigt att undvika, klart dom kommer, men dom går snabbare över och livet blir hanterbart efter max en dag, det gillar jag.

Fick med mig väl valda ord från gruppen idag som jag ska försöka ta åt mig, undra vad jag ska göra på tis? det kommer nog kännas lite tomt!

På fredag kör vi till Helena i Göteborg, det ska bli underbart skönt att komma bort och bara vara, speciellt med några jag kan vara mig själv med. Hittade denna bilden på loopen som jag åkte när jag var 6 eller 7 år, mamma och pappa tog mig på födelsedags tripp till liseberg, det var en rolig överraskning, trotts mycket kaos, ha ha det är en annan historia. Nu ska jag nog kolla Australia, har hört den ska vara bra.

men först...

Jag är vacker
jag är modig
jag har bra tålamod
tack för en bra dag
tack för grubben på vändpunkten
tack för morgondagen
hjälp mig slippa åmgest
hjälp mig vara tacksam
hjälp mig njuta

kram

5 kommentarer:

  1. fan va glad jag blev nu!!!! Skitbra skrivet. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Kanon!


    Får berätta om allt som hänt idag i morgon. :)

    All my love!!

    SvaraRadera
  2. NUENU. :-D Finns inget annat att säga.

    SvaraRadera
  3. jag är hungrig!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Kan inte sova , längtar bara tills vi ska iväg.
    Helt kravlöst mysigt umgänge, där vi tolererar varndras brister o tillgångar utan att ifrågasätta. Att bara vara.... Vi är bäst på det.

    SvaraRadera
  5. Vad roligt för dej att du ska iväg bara slappa o va dej själv med Helena..Det finns ju inget bättre än när man har vänner som man bara kan va sej själv med!!!Ska ni åka många karusseller då?Om du ska åka Lisebegs tåget..de som går så snabbt..tänk på mig då..den är min favorit..så härlig är den ;)Ta massa foton nu med :) Kram kra,m

    SvaraRadera