onsdag 15 april 2009

Drömmer!

Vaknar ofta på nätterna av att jag drömmer och är kallsvettig, bearbetar, eller förtränger känslor under dagen. det har jag ingen aning om, vet också att jag gnisslar tänder något så fruktansvärt, och det är väl med någon slags spänning.

På vändpunkten idag så kom vi in på om vi hade något ställe som vi kände oss sådär trygga på, som vi kunde gå tillbaka i tankarna till och vara i om jag är rädd. Jag tänkte direkt på Hanö, där kommer min farfar ifrån och det är en liten ö här utanför sölvesborg. Jag ÄLSKADE vara där när jag var liten, när jag var där med pappa kände jag mig trygg, för det första så drack han inte särskilt mycket då. bara några öl, och det fanns inget system så han kunde inte köpa, i så fall va han tvungen och fråga andra om han fick, och det kan jag inte minnas att han gjorde.

Visst hade han en del fester med, och han sökte ju alltid upp någon att dela sin tid med, fanns det en ensamstående kvinna på hanö, nog satt hon och hennes unge inne med oss och grillade på kvällen, Ja ja det gjorde inget för jag va så trygg ändå ute på Hanö, och jag kände att pappa med gillade det.

Lite knäpp är han med
  • vaknade en morgon av att han satt och sköt på fiskmåsarna (med farfars gevär)
  • Bestämde oss för att vandra hanö runt en varm sommardag, det är många timmars vandring, mitt runt ön när vi ska fika så ska jag dricka, då har han tagit med oblandad saft, trodde jag skulle torka ut.
  • Väckte mig och min syster tidigt en morgon för att gå högst upp på berget och kolla på soluppgången, helt klart mitt bästa minne av pappa, det var super mysigt
  • Firade Jul, i juli
Nu vaknade Vilda och undrar varför jag sitter och skriver 4 på morgonen, ja det undrar jag med.
nu sticker jag till drömmarna och spänningarnas land, hej då

1 kommentar:

  1. Va mysigt det låter min vän, plocka fram mera sådana positiva saker, det finns men dom är begravda i all dynga, gräv vännen till sist så ligger dyngan underst.

    Men du 4 på morgonen :-D vem påstår att blogg är beroendeframkallande.

    Ha en underbar dag mina kära.

    SvaraRadera