fredag 10 april 2009

Det osynliga barnet


Mumin - Det osynliga barnet

Tooticki tar med sig den lilla, blyga, osynliga Ninni till Muminfamiljen. Ninni har blivit skrämd av en elak tant och nu ska Muminmamman prova sin huskur mot osynlighet. Ninni kan inte leka och Mumintrollet försöker lära henne hur man leker kurragömma.

Det är en sådan fantastisk berättelse, jag kunde själv inte lyssna på den när jag var lite, jag kännde kanske igen mig.

Men denna lilla flicka Ninnni som var osynlig, blev tillslut synlig genom att bli sedd, röd vid, lyssnad på och fått ge utryck för det hon kände. Det är svårt att förklara, men kan du så läs eller se filmen.

författaren Tove Jonsson är dotter till en alkholist

1 kommentar:

  1. Nu är du länkad från min Facebook oxå=) Sov gott.. Puss Helena

    SvaraRadera