fredag 24 april 2009

Dagens dilemma

Jag behöver hjälp med en fråga som kan vara avgörande för min relation med min pappa. Min styvsyter vill bli vän med mig på facebook, men tänk om hon hittar mig här på min blogg och visar pappa den, tänk om han blir arg på mig, tänk om jag gjort något fel. Jag blir osäker nu och känns som jag tagit mig vatten över huvudet.

O andra sidan kan hon redan vara läsare utan att jag vet om det, och allt som står kan jag stå för, alla händelser och känslor kring det är min historia, fast det känns som att jag sviker pappa nu, jag har ju alltid varit hans tjej och aldrig sakt emot honom någon gång.

Kanske dax att ta mitt ansvar, visa vad jag har lärt mig och stå för mina känslor och strunta i hur han tar det.

Någon som har förslag?
kram

4 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur du känner dig till detta då jag dom få gångerna som jag gått emot min pappa haft ett sjukt dåligt samvete..MEN!! Detta är ditt liv. Din verklighet. Du har ju börjat lätta ditt hjärta här. Fortsätt med det för du vet ju att du mår såååå mycket bättre nu än vad du gjorde för ett tag sedan :)

    älskar dig finsate Mia!

    SvaraRadera
  2. Detta är du!! Dina känslor, dina tankar, ditt liv. Det är din rätt att skriva o snälla fortsätt med det!! Kramelikram

    SvaraRadera
  3. Mia söta Gumman, Jag tror ärligt talat din pappa hade fortsatt se dig som sin flicka om han läst detta, fast insett att du blivit vuxen, tagit ditt liv på allvar och att du tänker klara det. Detta är ju en av sakerna du behöver göra för att må bra, då ska du fortsätta me det och skriva exakt vad du känner och tänker. JAG TROR PÅ DIG!

    Hoppas det löser sig med din vän oxå!

    Ses snart <3 Ha en trevlig helg! Puss Helena

    SvaraRadera
  4. Håller med dom tre här ovanför..Du skriver om saker och ting som du mått dåligt över/mår dåligt över..Fortsätt med det..tror inte din pappa kommer att tycka sämre om dig för det..Din pappa ser dej säkerligen fortfarande som sin flicka..Tänker på dej ofta Mia!!!Ha det bra nu..tänk inte så mkt negativt!kram kram

    SvaraRadera