tisdag 28 april 2009

Trött, men bättre


Ja mitt i natten som vanligt, kan inte sova, men det gör inget. Går och lägger mig en stund imorgon hos Tobbe om jag är trött, så tar han Viola det är han kanon på.

Pappa skickade sms idag.

-Ring Mig, mvh pappa.

Jag ringde såklart direkt, hjärtat i halsgropen, så fort jag får ett sådant sms från vem som helst tror jag de har hänt något, min automatiska tanke är skit, va fan är det nu då?

Men då när jag ringde upp hörde jag en go och glad gubbe i andra änden, han satt och drack grogg i Spanien, för tillfäligt lyckligt ovetande hur stora svikna sår jag har i själen (vilket jag aldrig slulle säga till honom för så fort han är nykter gör det nog ont, riktigt ont). Han är lite rolig faktiskt med, han ville jag skulle ringa för han satt och pratade med en 24 egen företagare, Åkare så klart, som hade gott om pengar, var sugen på att träffa mig, jag skulle få ett stort hus i götteborg, stort konto, och han jobbade mesta tiden så bättre kunde det inte bli tyckte pappa, hehe nja inte riktigt va jag söker, det första han ropade i luren va...
- Har du någon kille Mia?
-Du har ju alltid varit så jävla snygg och sharmig, här har jag perfekt kar till dig!

En gång när jag var 12 ungefär ringde han hem till mig och sa att han hade en överaskning till mig, jag blev jätte glad och fantiserade länge om vad det kunde vara. Mamma sa:
-Ha nu inga förhöga förväntningar Mia.
Fy vad arg jag blev när hon sa så, jag skulle ju få en present av min pappa, klart det var något fint skrek jag,

Han bor i Halmstad, jag mamma en varsin kompis till oss ska på vår årliga tur till Göteborg så lyckas jag övertyga mamma att köra inom pappa och hämta min present.

Tror nog aldrig jag varit så nervös, eller haft så höga förväntningar, det var ett TOBLERONE, ett choklad, hmm förmodligen hade han aldrig någon present eller är han så lost så han trodde det va det en flicka drömmde om.

Jag visade inget för honom, men blev skit ledsen, i bilen slängde jag de på goövet så det smälte i värmen och bestämde mig för att jo han är inte riktigt som han ska den där pappa, den som sen fick ta hela helgen med besvikelse, förstörd semester var så klart mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar