torsdag 23 april 2009

God natt

Hmm visst kan allting gå snabbt, i morse hade jag en av mina käraste vänner, nu har jag inte honom kvar. Anledningen är typ dagis stadiet.. snabbis var det typ så här...

  • Jag var ledsen och skrev om det som jag har denna sida till
  • Fick kommentar, att jag skulle lägga ner, skärpa mig vara tacksam, det finns dom som har det värre
  • Jag tänker självklart finns det dom som har det värre, men ska jag ta hänsyn till dem när jag skriver om mitt liv?
  • Blev sårad, tog bort kommentar, ville inte det skulle spinnas vidare på det, min självkänsla fick redan sig en törn, och jag hörde av mig till vän och skrev att jag tagit bort kommentaren för jag var inte på humör för sådan "tuff kärlek" för tillfälligt.
  • Han bli ???? och frågar om han inte får säga vad han vill till mig, vi är ju vänner.
  • Jo han kan säga och ge mig den feedbacken när jag ber om den, men just då orkade jag inte och bad bara honom ta det lugnt. Jag ville bara ha lugn och ro.
  • Ville jag inte ha sådana svarså var han fel person att umgås med, trotts jag umgåst med honom över tre år har han aldrig varit oförskämd innan.
  • okej, jag kan inte förändra någon dit jag vill, men jag har rätt att sätta mina gränser att vila om jag behöver det.
  • Sen kan vi inte jämn föra våra liv eller våra historier, de liknar inte varandra någonstans
  • Han ber mig ha ett bra liv, orkar inte umgås med fler offer
Men som sagt vi ser på saker olika, säkert har han sin version, jag kan ha missförstådd, eller tagit åt mig på fel sätt, för känslig är just vad jag är. Men jag hoppas inte han menar att säga upp en vänskap för detta, i så fall va de inte värt det.

Jag är en bra mamma
Jag förtjänar att älska och bli älskad
Jag är ömtålig
Tack för jag orkade städa
Tack för jag orkade stå på mig
Tack för min förmåga
HJälp mig känna tillit
Hjälp mig ha en bra helg utan ångest
Hjälp mig vara tacksam och njuta av dagen imorgon

God Natt

3 kommentarer:

  1. Hmm..Låter inte kul..Man är väldigt känslig när man inte mår bra..kan också ta saker på fel sätt..fast det inte alls va så personen i frågan menade..har själv råkat ut för det..
    Men..denna bloggen är till för dej..och ingen annan..du skriver för att du mår dåligt..om det nu är så att du måste skriva om vissa saker mer än 1 ggr..då ska du göra det..ingen ska säga till dej sluta älta..eller annat..när du fixade bloggen för att du ska älta om ditt gamla förflutna..Du förstår vad jag menar??Många kramar Monica

    SvaraRadera
  2. Herregud mia, Jag sa till dig du kan inte straffa dig ur mitt liv, jag står kvar.

    Men kan du inte ta mina ord så handlar det väldigt lite om vad jag skrev, vi äger alla våra tankar, betenden o brister helt själva, så igentligen handlar det inte om vad jag skrev till dig utan hur du tog emot det.

    Som jag uppfattar det så har du en väldig skam över det du skrev som jag bemötte.

    Ja ja allt blir som det ska bli till slut.

    Och jag ser igenom det du skriver, du mår skit, men varför min älskade vän säger du inte det till mig? Du beter dig exakt likadant som när du blev ihop med T, jag är kravlös i allt men jag kommer aldrig att säga vad du vill höra för att du vill höra det.

    Ok: Jag tål att skrivas o pratas om, jag står kvar vad som än sägs o görs, men jag är alltid ärlig i vad jag tycker o tänker.

    Älskar er helt kravlöst.

    SvaraRadera
  3. Kom och tänka på dom orden du sa till mig, att du blivit själsligt våldtagen. Själsligt otrogen? kan man bli det oxo? Isf så handlar det om hjärntvätt o manipulering från den Fd.

    SvaraRadera