onsdag 22 april 2009

Ljuvligt att skratta på morgonen



En blandning av bilderna ovan är en illustration av hur jag såg Josefin framför mig, tänk väska istället för sko :)

Att vakna och kika på thevoice gör mig så glad, skrattar ofta högt åt deras sjuka kommentarer och spontana inlägg.

Idag sa Josefin att hennes bil var som en stor handväska, hon tar på sig bältet över axeln och har allting hon behöver och använder oftast just i bilen, och ett farkost han kan åka med var som helst. Och i min sjuka fantasi ser jag då Josefin åka runt i en stor handväska, så det är inte konstigt jag skrattar då.

Igår var Väder Tone där och så hade de prov på norska ord, detta var ord som jag har hört hela livet, och sagt till andra att så här heter det, men tydligen så är det bara någon som hittat på.
Josefin fick först säga det ord hon trodde var det Norska sen fick Tone rätta henne.

  • BH
Josefin- Tuttekasse
Tone- BH

  • Banan
Josefin- Guleböj
Tone- Banan

  • Fantomen
Josefin- TricotThomas
Tone- Fantomen

Orden heter samma, fast med en gladare sving i toningen. Tone frågade om dom viste vad gurka heter? Någon svararde Gröneböj! ha ha och snäll som jag är så tänker jag ju självklar tala om för dig var gurka heter på norska och det är Agurk. så nu vet du det, och har fått en snabb lektion i norska så blir det inte lika pinsamt.

God Morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar